گم شده

من یه هیولا زیر تختم دارم:)

گم شده

من یه هیولا زیر تختم دارم:)

لبخندش وطن است:)

پیام های کوتاه
  • ۲۹ تیر ۹۹ , ۱۳:۴۹
    پ.ن
  • ۲۹ تیر ۹۹ , ۱۳:۴۹
    های
بایگانی
آخرین نظرات

اسمت....

پنجشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳ ق.ظ


اینقدر به اسمت

خو گرفته ام

که وقتی میخواهم

بعد از سجده قیام کنم

یا علی می گویم.....

  • رها

نظرات (۱۴)

  • مصطفی روحی
  • یا علی ...
  • کنیز ولایی یوسف زهرا(عج)
  • ...خب نمازت که باطل میشه اینجوری...باید بگی: بحول الله و قوته اقوم و اقعد...!!!

    ...محض مزاح بود...وضوی بی ولایت، آب بازی است.

    سلام
    سلام...
    احسنت...
    عالى بود...



    التماس دعا...
    یا على...
    خیییییلی زیبا، خیلی
  • بنده ی خدا
  • سلام عالی بود

    خوشحال می شم به منم سر بزنید


    یا علی

    پاسخ:
    اگه خوشحال میشید حتما
      آخوند، واژه‌ای فارسی به معنی دانشمند، پیشوای دینی و معلم. دربارة اشتقاق این کلمه آراء مختلف آورده‌اند: پاوْل هُرن در «اساس اشتقاق فارسی » آن را از پیشوند «آ» + «خواند» (از فعل خواندن) مرکب دانسته (ص 3)؛ رَدْلُف «خوند» را در این کلمه، مخفف «خداوند» دانسته، مانند «خاوند» و جزء «خوند» در اسامی میرخوند و خوندمیر (نک‍ : ایرانیکا)؛ محمد قزوینی جزء اول کلمه را مخفف «آقا» گفته (یادداشتها، 1/1) و دهخدا نیز آن را مخفف «آغا»، و «خوند» را مخفف «خداوندگار» دانسته است (لغت‌نامه). زکی ولیدی طوغان، محقق ترک در مقاله‌ای که در اسلام آنسیکلوپدیسی نوشته است این کلمه را تلفظ و تحریفی از آرْخون یا آرگون یونانی، که عنوان روحانیون مسیحی و رؤسای کلیسای نسطوری بوده و در سرزمینهای آسیایی رواج داشته، دانسته است. هیچ‌یک از این اشتقاقات خالی از اشکالات تاریخی و زبان‌شناسی نیست و هنوز توافق کلی بر سر اصل و ریشة این کلمه حاصل نشده است. این کلمه به معنی دانشمند و پیشوای دینی و معلم، در اغلب لهجه‌های ترکی وارد شده (افندی، 6؛ ردهاوس، 47) و در اویغوری جدید به صورت «آخنیم» عنوانی است که در خطاب مؤدبانه به اشخاص داده می‌شود (اسلام آنسیکلوپدیسی). در میان مسلمانان چین نیز به صورت آهونگ به معنی «امام مسجد» به کار می‌رود (دولون، 439).
    نخستین مورد کاربرد واژة آخوند در ایران، به مثابة عنوانی احترام‌آمیز برای روحانیون دانشمند، به دورة تیموریان مربوط می‌شود، چنانکه امیر علیشیر نوایی استاد خود مولانا فصیح‌الدین نظامی (د 919ق/1513م) را به سبب دانش گسترده‌اش در علوم معقول و منقول و ریاضیات، آخوند خطاب می‌کرده است (خواندمیر، 4/352، 353). چنین می‌نماید که در سراسر دوران صفویه حرمت این کلمه حفظ شده و جز بر مردمان بسیار دانشمند اطلاق نگردیده است. در این دوره تنی چند از بزرگان فلسفه، از جمله ملاصدرا (د 1050ق/1640م) و ملانصرالله همدانی (د 1042ق/1632م)، آخوند نامیده شده‌اند. در عصر قاجار کاربرد این کلمه گسترش بیش‌تری یافت و شامل مدرسان مکتب‌خانه‌ها نیز گردید. با اینهمه این کلمه در میان دانشمندان آن روزگار هنوز جایگاهی والا داشت و مثلاً کاظم خراسانی (د 1329ق/1911م)، مشهورترین فقیه و مدرس پایان دورة قاجار، آخوند نامیده می‌شد، اما ظاهراً در این دورانها عنوان آخوند برای ساداتِ علما به کار نمی‌رفته است. در دوران حکومت پهلوی کاربرد این واژه بسیار گسترده‌تر شد و سیاست دستگاه حاکم نیز بر آن بود که از حرمت آن کاسته شود و حتی مورد استعمال استهزاءآمیز پیدا کند. اکنون این کلمه به گونة عام به معنای پیشوای دینی به کار می‌رود.

    ************

    فرد روحانی انسانی است که بر دستورات و تعالیم ادیان مسلط بوده و به آن‌ها عامل است. در بعضی از ادیان، روحانی به فردی گفته می‌شود که علاوه بر تسلط بر دستورات و تعالیم آن دین، دیگران را نیز راهنمائی کند.معادل آن در زبان فارسی و برای دین اسلام، آخوند می‌باشد. درگذشته همچنین در زبان فارسی به روحانی مسلمان، ملا گفته می شد. واژه ملا (Mullah)، اکنون در زبانهای دیگر، از جمله زبان انگلیسی، به معنای روحانی بکار می رود. در دین اسلام حد اعلای روحانی مجتهد نامیده می‌شود.

    وفقکم الله

     
    پاسخ:

    باز هم....

    فک کنم جواب سوالام کلا یه چیز دیگه بود

    احسنت   آفرین
  • نسیمی از بهشت
  • 14 تیرماه را فراموش نکنید.
    پیشمان بیاید تا بیعت نیم با...
    منتظرتان هستیم
  • ღ فاطمه ღ
  • بسیار زیبا....
    با خواهر و "برادرای معمولی" به روزم
    از دست ندید
    در پناه حق...

    لایک...
    سلام.با داستان موسی ورژن جدید به روزم...بیا ...
  • سوشیانت ...
  • به به واقعا لایک داره
    یا علی...
    با سلام خدمت شما وبلاگنویس محترم

    مطلب شما با لینک زیر در سایت"نقل قول" در بخش "کوتاه نوشت" درج گردید:

    http://naghleghol.ir/index.php/short-2/914-%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85-%DB%8C%D8%A7-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D9%85%DB%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C%D9%85
    با تشکر از مطلب زیبای شما/
    احسنت
    عالی بود/
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">